Breda_Onze Club_familie_toernooi.jpg Breda_actiebeeld_D1_17-18.jpg Breda_actiebeeld_H1_17-18.jpg Breda_FJeugd.jpg Breda_Onze Club_Heren1_Luns.jpg Breda_Onze Club_Dames1_goal.jpg Breda_plezier_TD.jpg Breda_Onze Club_ONZEDAGHAP.jpg Breda_Onze Club_Tom.jpg Breda_sfeerbeeld_H1_17-18.jpg Breda_plezier_jeugd.jpg Breda_Onze Club_CTuitreiking.jpg Breda_plezier_familie.jpg Breda_Onze Club_kinderen.jpg Breda_Onze Club_Steunies.jpg Breda_Onze Club_moeder_dochter.jpg Breda_Onze Club_Maarten.jpg Breda_sticks.jpg Breda_keeper.jpg Breda_Onze Club_CTStadion.jpg Breda_sfeerbeeld_D1_17-18.jpg Breda_sgrappigbeeld_H1_17-18.jpg
Junioren
Senioren
Nieuwsbericht

TIPS voor warm weer dit weekend

Nieuwsafbeelding
26-5-2018

Dit weekend, 26 & 27 mei, verwacht het KNMI hoge temperaturen die lokaal kunnen oplopen tot 30ºC. Met warm weer wordt er gewoon gehockeyd, maar de KNHB adviseert verenigingen en teams wel om rekening te houden met het zomerse weer en de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen. Houdt daarom rekening met het volgende;


Drinkpauze zullen worden ingelast boven 27ºC


Bij een temperatuur boven de 27ºC is het toegestaan om tijdens wedstrijden een drinkpauze in te lassen. Op basis van de temperatuur en de al dan niet aanwezige verkoelende wind, beslist de scheidsrechter, na raadpleging van beide coaches of managers, of het nodig is de wedstrijd te onderbreken voor drinkpauzes. Ongeveer halverwege de speelhelft (bij elftallen na ongeveer 17,5 minuut) zoekt de scheidsrechter een geschikt dood spelmoment om het spel stil te leggen en een drinkpauze in te gelasten. De drinkpauze duurt 1 minuut en kan maximaal één keer per speelhelft worden ingelast. Na 1 minuut moet de wedstrijd worden hervat op de plek waarop het spel is stilgelegd.


Tips voor sporten met warm weer


Blijven bewegen is goed, als je in goede conditie bent en geen gezondheidsproblemen hebt. Maar overdrijf het niet en pas het sporten aan met deze warmte. Het weer kan grote invloed hebben in het ontstaan van blessures. Sport met warm weer verstandig. Hier een aantal tips voor sporten in warm weer:


  • Drink zowel voor, tijdens als na de wedstrijd voldoende.
  • Smeer je in met genoeg zonnebrandcrème voordat je gaat sporten.
  • Zoek tijdens pauzes en wissels de schaduw op. Drink en koel je lichaam. Zorg voor voldoende schaduw in de dug-out.
  • Luister naar je lichaam. Het kan heel goed zijn dat je bij warme omstandigheden mindere prestaties levert dan normaal, je hartslag stijgt namelijk sneller. Als je je niet lekker voelt, stop dan of neem even een pauze. Vooral ongetrainde mensen moeten er rekening mee houden dat ze waarschijnlijk minder lang of minder intensief kunnen trainen dan normaal.

Voor vragen kun je contact opnemen met het wedstrijdsecretariaat.

mailto:[email protected]

mailto:[email protected]